מגמות לימוד

חקלאות- התמחות בבעלי חיים

לימודי המגמה מתרכזים במחזור החיים והרבייה של חיות המשק והצרכים המיוחדים שלהם, דרך הטיפול הנכונה בכל בעל חיים על פי צרכיו המיוחדים, התוצרת שהוא מעניק לאדם ועוד.

התכנית עוסקת גם בהרחבה בעולם הכלבים ומשלבת לימודים עיוניים ועבודה מעשית במשק החי ובכלבייה של הכפר.

הלימודים העיוניים כוללים ביולוגיה, חקלאות בעלי חיים, היסטוריה של הכלב, תהליך הביות על ידי האדם, יצירת גזעים שונים, טיפוח תכונות רצויות, מיני גזעים קיימים, שימושים שונים שאדם נעזר בכלבים, טיפול יומיומי ועוד.

לימודי המקצוע משלבים עבודה מעשית עם הכלבים מכלבייה של הכפר.

המקצוע נלמד בהיקף של 5 יח"ל בחלוקה: 3 יח"ל מבחן בגרות חיצוני ו 2 יח"ל מחקר מעשי הערכה פנימית. 

המגמה מיועדת לתלמידי ל"ב אתגר בלבד. 

מכטרוניקה ורובוטיקה 

מכטרוניקה הוא מקצוע טכנולוגי רב תחומי המוביל כיום את עולם המדע והטכנולוגיה של המאה 21 ומשמש כמקור לחידושים טכנולוגים אליהם אנו נחשפים בשנים האחרונות.

רובוטיקה הינה התחום המרכזי בעולם מכטרוניקה.  רובוטים ומערכות רובוטיות שהם שילוב של מערכות מכניות, חשמליות ואלקטרוניות המבוקרות באמצעות מחשב.

רובוטים משולבים כיום בכל תחומי החיים, בהייטק בתעשייה המודרנית במערכות אזרחיות, ביטחוניות  וביתיות. בעולם התעופה, החלל, הרכב ועוד.

לימודי מכטרוניקה מכינים את הבוגר לתפקידים רבים בעולם ההיי טק, התעשייה, מערכת הביטחון ועוד.

לימודי מכטרוניקה משלבים לימודים תיאורטיים והתנסותיים המתקיימים במעבדות מתקדמות העומדות לרשות התלמידים.

בסיום הלימודים, התלמידים יהיו זכאים לתעודת הסמכה טכנולוגית.

המקצוע נלמד בהיקף של 5 יח"ל עד 10 יח"ל.

מדעי חינוך גופני– התמחות בכושר גופני סביבתי

מגמה זו כוללת תכנית לימודים עיונית ומעשית. במסגרת תכנית הלימודים העיונית יילמדו את הנושאים הבאים: אנטומיה, פיזיולוגיה של המאמץ, היבטים בריאותיים, כושר גופני, פסיכולוגיה של הספורט, תולדות החינוך הגופני והספורט ועוד.

במסגרת תכנית הלימודית המעשית יתמקדו בתחום של כושר גופני סביבתי.

בכפר ובבית הספר מגרש אתלטיקה משוכלל, חדר כושר, ובריכה חצי אולימפית.

המקצוע נלמד בהיקף של 5 יח"ל.

המגמה פתוחה לתלמידי כיתה רגילה בלבד. 

  • פתיחת המגמה תלויה במספר נרשמים.

מידע ונתוניםData Analysis

הלימודים במגמה פותחים דלת לאחד המקצועות בעולם ההיי טק והתעשייה – "אנליסט מידע". הלמידה נעשית בדרכי הוראה חדשניות ללא ספרי לימוד.

הלימודים במגמה כוללים הרצאות ייחודיות ומפגש עם אנשי מפתח בעולם ההיי- טק. לימודים בדרכים חדשניות וחווייתיות כמו חדרי בריחה, משחוק, למידת חקר, דילמות מחיי היומיום ועוד.

הלימודים כוללים את הנושאים הבאים: מבוא ללימודי מידע, איסוף מידע ונתונים, עיבוד נתונים בסיסי נתונים, סטטיסטיקה, אקסל למתקדמים, ניתוח נתונים ומידע, קבלת החלטות וחשיבה ביקורתית, ניהול מידע וידע ועוד.

בסיום הלימודים, התלמידים יהיו זכאים לתעודת הסמכה טכנולוגית.

המקצוע נלמד בהיקף של 5 יח"ל עד 10 יח"ל.

מגמה מגוונת זו תכשיר תלמידים:

  1. מיומנויות תקשורת: הקשבה, דיאלוג וכתיבה
  2. מיומנויות ניהול ומנהיגות
  3. מיומנויות ארגון ותכנון
  4. מיומנויות פתרון בעיות ויצירתיות
  5. עבודת צוות
  • פתיחת המגמה תלויה במספר נרשמים.

קישורים למידע נוסף למתעניינים:
אתר המגמה (משרד החינוך)
עדכוני מפקחת המקצוע (משרד החינוך)
תכנית הלימודים במגמה

אומנות הקולנוע

חיים בסרט ?

מגמת אומנות הקולנוע מאפשרת לכם לגעת בחלום. 

בתחום העיוני אנו שמים דגש על הכרה והבנה של הקולנוע, צפייה ביקורתית בסרטים, תולדות הקולנוע, והכרת סגנונות (ז'אנרים).

בתחום המעשי תחוו את כל שלבי היצירה הקולנועית , הנדרשים ליצירת סרט: הפקה, כתיבת תסריט, צילום בימוי ועריכה על תוכנות מחשב מתקדמות.

יתקיימו ימי שיא במגמה חווייתיים  ומפגשים עם אנשים מעולם הקולנוע, כמו, יוצרים במאים ועוד.

המקצוע נלמד בהיקף של 5 יח"ל.

המגמה לכלל התלמידים למעט ל"ב אתגר.

תלמידי כיתות חינוך מיוחד ילמדו במגמה זו בלבד. 

ספרות ושפה רוסית

הרוסית היא אחת משלוש השפות הכי מדוברות בעולם. היא מוכרת כשפה רשמית במוסדות בינלאומיים.

תכנית הלימודיים מותאמת לדוברי עברית ורוסית.

במסגרת המגמה מתמקדים בספרות ובתרבות הרוסית וביצירות ספרותיות קלאסיות מהעולם של מדינות חבר העמים.

המקצוע נלמד בהיקף של 5 יח"ל.

המגמה פתוחה לתלמידים עולים, נעל"ה ודוברי השפה הרוסית.

עבודות גמר-  5 יח"ל

  • תכנית כתיבת עבודת גמר במדעים בהיקף של 5 יח"ל, תוך התנסות במיומנויות כתיבה אקדמיות ובליווי סגל מפקולטת מדעי הים של המרכז האקדמי רופין, בתחומים: ביולוגיה, מדעי החקלאות ומדעי המחשב.
  • עבודת גמר היא משימה לימודית המאפשרת לתלמיד, לימוד נושא וחקירתו על-פי בחירה ועניין אישיים.  העבודה נכללת בתעודת הבגרות ומזכה ב- 5 יח"ל.

לימודי העשרה והרחבה

  1. נבחרת תלמידות ותלמידים” FIRST"
    פרויקט For Inspiration and Recognition off Since and Technology) FIRST ROBOTIC COMPETION) הוא ראש החץ בהתוויית כיוון של נוער בגילאים השונים לטכנולוגיה מעשית. רובוטיקה משלבת בתוכה את כל גווני הטכנולוגיה: חומרה, תוכנה, מכניקה, פיזיקה וכו'. אולם FIRST עושה הרבה יותר מכך: היא גורמת לבני נוער לעבוד בקבוצות, לחלק משימות, לקחת אחריות, לשתף פעולה. שורשי ההייטק הישראלי נטועים בפעילויות של FIRST, בין אם זה ביזמים, פיזיקאים, מהנדסים, אנשי תוכנה ורובוטיקה שהתחילו את ההכרות שלהם עם עולם ההייטק ב-FIRST ובין אם זה בהכשרה שניתנה להם לשרות צבאי מועיל למדינה כתוצר לוואי לפעילות ולערכים המושרשים בתוכנית.
    FIRST Robotics Competition משלבת את ההתרגשות וההתלהבות של עולם הספורט עם הדיוק וההקפדה של המדע והטכנולוגיה.
    נבחרת התלמידות והתלמידים XO המייצגת את כפר הנוער ובית הספר הדסה נעורים משתתפת בהצלחה בכל שנה בתחרויות ארציות ופעמיים זכתה לייצג את ישראל גם בתחרויות בחו"ל כתוצאה של הישגיה בתחרויות המקומיות.
    הנבחרת מקבלת כל שנה אתגר חדש לתכנן, לבנות ולתכנת רובוט שישתתף באתגר שפרויקט FRC של FIRST העולמי מציב בפניה, הילדים בהדרכת מנטורים, שחלקם בוגרי הקבוצה וחלקם מתנדבים שמלווים את הקבוצה מיום הקמתה, מצליחים להתמודד עם האתגר הקשה ולהתמודד עם קבוצות מכל רחבי הארץ והעולם.
    הנבחרת מתחרה על הפרסים השונים, מפתחת מותג וזהות קבוצתית, מגייסת כספים ומשאבים, מקבלת החלטות בלחץ של זמן ופועלת לקידום STEM בקהילה המקומית. התלמידים בנבחרת חווים את חדוות היצירה, עבודת הצוות , מסוגלות ובטחון עצמי . בתהליך לומדים על תהליכי שיווק, הכירות עם שוק העבודה הארצי ועולם הייטק המקומי והבינלאומי.
    בזכות השתלבותה של הקבוצה בפרויקט הנהלת FIRST ISRAEL מיקמה את בסיסה בכפר ופועלת מיתוכו תוך שיתוף פעולה עם כפר הנוער הדסה נעורים וקבוצת XO המייצגת את הכפר .

הנבחרת פתוחה לכלל התלמידים.

  1. משק חקלאי – בית ספר, בכיתות ט' ויוד
    מידי שבוע תלמידי כיתות ט' ויוד מגיעים למשק החקלאי ומשתלבים בשלל הענפים (חקלאות, כלביה ומרחב חי), התלמידים מגיעים במסגרת שעות הלימודים. שילוב התלמידים בתוכנית המשקית מקנה להם ערכי יסוד ומייצרת עבורם שייכות למקום בקרב חניכי הכפר.
    עבודות חקר – במשק מגישים תוכניות לעבודות חקר. תוכניות אלו נעשות בשיתוף פעולה עם בית הספר והמשק החקלאי הנותן פלטפורמה ולווי במקצועות:
    • הידרופוניקה ("גידולי מים") – היא צורת גידול צמחים במצע מנותק, ללא שימוש בהזנה באמצעות קרקע. קיימות מספר שיטות לעשות זאת.
    • אקוופוניקה – דרך לגידול צמחים בסביבה מימית בשימוש בבעלי חיים כמו דגים למערכת ממחזרת, המעניקה דשונת טבעית.
    בנוסף, נעשים במשק תרגילים מחקריים (אגרוטופים), הכוללים הקניית יכולת תכנון וביצוע מחקר על ידי התלמיד, בהנחיית המורה.
    מגמת חקלאות – תלמידי ל"ב אתגר נבחנים במדעי החקלאות 5 יח"ל.
  2. תוכנית של"ח (שדה, לאום, חברה) בכיתות ט' ויוד
    כללי: פעילות של"ח הינה פעילות חוויתית ומאתגרת, המקנה לתלמידים כלים רבים להתמודדות עם השטח תוך כדי הכרות, חברות ולקיחת אחריות.
    למה של"ח?
    של"ח הוא גם "שיעור לחיים": בית ספר רואה במפגש הבלתי אמצעי שמזמנת הפעילות בשל"ח, ערך משמעותי בעיצובו של התלמיד במעלה הדרך, הקניית ערכים של צניעות ואחריות גם אישית וגם חברתית שיהפכו אותו לבוגר בעל מיומנויות אישיות ובינאישית טובות יותר.
    בדגש על:
    אהבת הארץ ונופיה, מתוך הכרות עם המקומות הייחודיים הקיימים רק כאן, בסיורים לימודיים, של יום אחד או יותר להכרת המורשת והטבע.
    ערכים של אחריות אישית וקבוצתית, עזרה הדדית, אהבה לזולת ושמירה על הטבע
    בנייה מחנאית ובישולי שדה המכנים כלים לעצמאות, יוזמה ועמידה באתגרים – יציאה לגיחות בשטח עם לינת שדה באוהלים ושקי שינה.
    מש"צים (מדריכי של"ח צעירים), הם העתודה והעתיד של מדריכי השל"ח.
    המש"צים יוצאים לפעילויות שונות במסגרת ארצית/מחוזית, במהלך שנת ההכשרה שלהם (בחנוכה, בפסח ובחופשת הקיץ), וכן מקיימים פעילות נפרדת עצמאית במסגרת ה"אשכול" של ביה"ס.
    לאחר שנת ההכשרה, משולבים המש"צים לפעילויות השונות עם השכבות הצעירות ויוצאים איתם לטיולים, לגיחות ולמסעות.
    קורס המש"צים מקנה לתלמידים יכולות וכלים של הדרכה, עמידה מול קהל, הכנת מערכי הדרכה תוך לימוד נושאים רבים הקשורים לסביבה, לחיי ולצומח.
    בסיום ההכשרה מקבל כל מש"צ תעודה המכנה לו אפשרות להדריך גם בהמשך במסגרות אחרות. וכן פעילות המש"צים מעבר לשעות הפעילות של ביה"ס, תחשב למחוייבות אישית.
    "המקום שאליו אתה בא להתפעם… מקום שממנו אתה שואב כוח להילחם על חייך ועל חירותך". (מתוך : למה מדבר יהודה? עמוס קינן ).
  3. מרכז למידה
    סביבת לימודית ייחודית לכלל תלמידי בית הספר.
    ההוראה יחידנית או בקבוצות קטנות, המאפשרת מיקוד רב יותר בתלמיד ובצרכיו ע"י מורים וסטודנטים להוראה, המאתרים קשיים בלמידה ויודעים לתת מענה מתאים.
    המרכז פתוח בשעות אחר הצהריים עד הערב.
    שיפור ניכר במוכנות הלימודית ובהצלחה לבחינות הבגרות.