התפיסה החינוכית
בבסיס ה”אני מאמין” של הכפר נמצאת תפיסת העולם כי חינוך והשכלה הם הנתיבים העיקריים והמשמעותיים ביותר למוביליות חברתית, התפתחות אישית ולקיחת אחריות כאזרחים פעילים וערכיים בחברה הישראלית. אנו מאמינים כי רכישת תעודת בגרות עיונית/טכנולוגית , יחד עם הפנמת ערכים כמו מצוינות אישית, אחריות חברתית, השקעה והתמדה, מהווים מפתחות חשובים להצלחה בעתיד.
כל אחד יכול למנף את חייו להצלחה בכל תחום מתחומי החיים.
איך נגיע לזה?
● יצירת קשר אישי ובניית מערכת יחסים המושתתת על אמון ואמונה בכל תלמיד.
● טיפוח מצוינות אישית וקבוצתית, חינוך ערכי ומענה לימודי, רגשי וחברתי מדויק ומותאם אישית.
● מרכז למידה המסייע באופן אישי לכל תלמיד לצמצום פערים ולחזק את החומר לקראת מבחנים לתעודת בגרות.
בבית הספר “הדסה נעורים” יש מספר מקצועות בחירה/מגמות ייחודיות המשלבים למידה פורמלית בשילוב עם התנסות מעשית: רובוטיקה, מדעי החקלאות (התמחות: בעלי חיים וכלבנות), מידע ונתונים, קולנוע , שפה וספרות רוסית, ביולוגיה (מגמה חדשה).
חינוך חברתי ערכי בבית הספר
השנה נמשיך להוביל את החינוך החברתי בבית הספר ולבסס עוגנים חברתיים בבית הספר.
החינוך החברתי מזמן שיח על אודות הקשר שבין היחיד והחברה ומקדם עשייה המחזקת את הלכידות החברתית, תוך בירור מושגים כמו אחריות קולקטיבית, התנדבות וצדק חברתי.
ייעודו של החינוך החברתי-קהילתי הוא לסייע למתבגרים לברר את זהותם האישית והחברתית, לבחון את סולם הערכים שלהם ואת יישומו במציאות ולחזק את תחושת השייכות לכיתה, לבית הספר, לחברה ולמדינת ישראל.
אנו בבית הספר נלמד וניישם כיצד ניתן לפתח יכולות רגשיות , חברתיות וערכיות במצבי החיים השונים במסגרת חיי היום יום ובמצבי סיכון, נקדם למידה המדגישה התנסות והפנמה של ערכי הכפר וערכים של כבוד האדם, ערבות הדדית, קדושת החיים
הגינות סובלנות ואחריות ומעורבות אישית, ומנהיגות.
כמו כן, נלמד את התלמידים לפתח יכולות וכשירויות חברתיות, תוך הגברת תחושת השייכות ומעורבות לקבוצת השווים שלהם ולקהילה בה הם וחיים וזאת כדי לסייע לתלמידים לבנות ולגבש לעצמם סולם ערכים שיאפשר להם לקבל החלטות והכרעות
במגוון מצבי חיים ויתרום לצמיחתם החברתית-מוסרית.
כמו: התנדבות ותרומה לקהילה ועידוד לנטילת משימות ותפקידים חברתיים. אנחנו נטפח את הזהות היהודית תרבותית שתהא מושתת על פלורליזם תרבותי. נחזק את ההזדהות עם ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית – דמוקרטית
תוכנית רגשית חברתית בבית הספר
בבית ספר מופעלת תכנית “הכ”חות שבדרך”. מדובר בתכנית שמיועדת להקניה ולתרגול של מיומנויות רגשיות וחברתיות לתלמידים .מחקרים מקיפים בתחום מעידים כי הקנייה ותרגול של מיומנויות אלה תורמים לרווחתם הנפשית של התלמידים וליכולתם להתפתח ולשגשג בתחומי החיים השונים: הרגשי, החברתי והאקדמי.
כמו כן תכנית “הכ”חות שבדרך” הנה תכנית המסייעת לתלמידים בהתמודדות מיטבית עם מצבי חיים שונים, עם אתגרי החיים ואף עם מצבי סיכון בהתאם לשלב ההתפתחותי.
התוכנית נוגעת בעולמם של התלמידים והתלמידות ומאפשרת להם להתבונן פנימה, להגביר את המודעות שלהם, להבין את הזולת וליצור קשרים בין-אישיים משמעותיים וחיוביים. זאת, תוך הדגשת החוזקות והכוחות הגלומים בהם ויכולתם להתמודד עם אתגרי החיים ואף לצמוח מתוכם. התוכנית עוסקת במצבי חיים שונים בשגרה ובמצבי לחץ, סיכון, חירום ומשבר.
במסגרת התכנית התלמידים מקבלים שיעור שבועי בכישורי חיים, סדנאות והרצאות מגורמי מקצוע שונים. מדיניות ביה”ס היא להעניק ולהתאים לכל תלמיד מסלול למידה אישי ומותאם ככל הניתן לצרכיו, לקצב התקדמותו ולכשרונו הטבעי.
צוות בית הספר מכוון את תלמידיו לבגרות מלאה על מנת למקסם את האפשרויות העומדות בפני התלמידים בחייהם הבוגרים. תלמידים אשר אינם בוחרים במסלול של בגרות מלאה מקבלים הזדמנות שווה להתמחות בתחומים אחרים בהם הם מצליחים יותר בשילוב של תעודת בגרות חלקית.
אנו רואים ברכישת מקצוע לחיים יעד חשוב למוביליות בחברה הישראלית ולהשתלבות במשק העבודה הישראלי העתידי ופועלים להתאים מסלול הכשרה מקצועית ותעודות מקצוע לתלמידים הבוחרים במסלול זה לקראת סיום חוק לימודיהם.